1. Друзья, в это тяжёлое и непонятное для всех нас время мы просим вас воздержаться от любых упоминаний политики на форуме, - этим ситуации не поможешь, а только возникнут ненужные ссоры и обиды. Это касается также шуток и юмора на тему конфликта. Пусть войны будут только виртуальными, а политики решают разногласия дипломатическим путём. С уважением, администрация Old-Games.RU.

    Скрыть объявление
  2. Если Вы видите это сообщение, значит, вы ещё не зарегистрировались на нашем форуме.

    Зарегистрируйтесь, если вы хотите принять участие в обсуждениях. Перед регистрацией примите к сведению:
    1. Не регистрируйтесь с никами типа asdfdadhgd, 354621 и тому подобными, не несущими смысловой нагрузки (ник должен быть читаемым!): такие пользователи будут сразу заблокированы!
    2. Не регистрируйте больше одной учётной записи. Если у вас возникли проблемы при регистрации, то вы можете воспользоваться формой обратной связи внизу страницы.
    3. Регистрируйтесь с реально существующими E-mail адресами, иначе вы не сможете завершить регистрацию.
    4. Обязательно ознакомьтесь с правилами поведения на нашем форуме, чтобы избежать дальнейших конфликтов и непонимания.
    С уважением, администрация форума Old-Games.RU
    Скрыть объявление

A Nightmare on Elm Street

Тема в разделе "International Zone", создана пользователем hrvg54, 10 сен 2022.

  1. oFF_rus .

    oFF_rus

    Хелпер

    Регистрация:
    25 фев 2007
    Сообщения:
    2.149
    Not to other blocks but to FAT pointers to all other blocks.

    If you'll add 10 bytes to second block, then you need to increase FAT pointers:
    Start of third block: 03C4h+0Ah
    Start of ...: 08ECh+0Ah
    ...
     
  2. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    195
    I explained myself badly, sorry. I was thinking +10 to pointers and not 10 bytes to blocks.
    03 C4 + A(10) = 03 CE
    08 EC + A(10) = 08 F6
    0D 86 + A(10) = 0D 90
    ...

    You have patience.
    I have work now. I thank you very much for your help and especially your patience.
    --- добавлено 2 окт 2022, предыдущее сообщение размещено: 2 окт 2022 ---
    I think I understood this time. The twelve pointers at beginning of the LEVELS.BIN file are the texts blocks pointers.
    And each block of texts has its own pointers for the sentences.
     
  3. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    195
    Hi,
    I finished "DREAM.EXE and LEVELS.BIN" files. Thank you very much for your help.
    But, I did not find these words:
    ON LEVEL
    POWR
    SOUL
    RESCUED
    Why?
    I found the first names in DREAM.EXE file. I searched through all the files and could not find those words.
    Is it graphic images (view)?
     

    Вложения:

    • WORDS.png
      WORDS.png
      Размер файла:
      31,2 КБ
      Просмотров:
      67
  4. oFF_rus .

    oFF_rus

    Хелпер

    Регистрация:
    25 фев 2007
    Сообщения:
    2.149
    Yes, PLAYFLD.CMP. Packed with some sort of RLE compression.
    This screenshot displays memory dump taken with DOSBox debugger after game unpacks the file.
    Decompression code is located at seg000:213A.
     

    Вложения:

  5. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    195
    Hi,

    Is it possible to translate these words?
    ON LEVEL--> NIVEAU
    POWR--> FOR.
    SOUL--> AME
    RESCUED--> LIBRE
    If yes, how do we do it, please?
     
  6. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    195
    I believe the problem will be solved. A frend who likes graphics, helps me. I keep you informed.
    I thank you very much for your help.
     
  7. oFF_rus .

    oFF_rus

    Хелпер

    Регистрация:
    25 фев 2007
    Сообщения:
    2.149
    Now I can compress file if you or your friend will redraw messages in it.
    Here is the decompressed file. It is 320*200 with 4 bits per pixel.
     

    Вложения:

    • PLAYFLD.zip
      Размер файла:
      1,3 КБ
      Просмотров:
      16
  8. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    195
    Hi,

    My "friend" managed to extract the images from the game:
    DREAM 10

    The Playfld.cmp file had part of the words missing. The other words were in the Item.cmp file.


    The game is 100% in French now.
    I thank you very much for your help.
     

    Вложения:

    • niveau.png
      niveau.png
      Размер файла:
      55,4 КБ
      Просмотров:
      61
  9. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    195
    Hi,

    Here are all the files translated into French:
    Off_rus

    There is no longer a problem for the person who wants to translate this game.

    I thank you for your help,

    Good day.
     

    Вложения:

    • paix.png
      paix.png
      Размер файла:
      40,8 КБ
      Просмотров:
      53
  10. oFF_rus .

    oFF_rus

    Хелпер

    Регистрация:
    25 фев 2007
    Сообщения:
    2.149
    Great! Glad to see that this project was successfully finished.

    But why are you omited yourself from credits? I see:

    "Nocturne" - it is the person you were helping to
    "Nyergud" - creator of the font and graphics tool
    me - Provided some technical info

    Where is "hrvg54"?
     
  11. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    195
    It was not my project. I was only helping...
    I like to help, but in the shadows.
    It allows me to "get to know" people like you.
    My pleasure is to see a project succeed.

    For me, it is you and Nyergud who are the most important people in this translation.

    And I thank you for your help and especially your patience.

    PS :
    Translated files for this game:
    https://www.abandonware-forums.org/...rencés-sur-la-section-atp-du-forum#post858238
     
    Последнее редактирование: 11 окт 2022
  12. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    195
    Hi,

    I would like to translate this game: Don't go alone.
    I tried with IDA and UNP for pointers... It works too.

    But, I have two problems:
    1) I do not know how to find the fonts to add the French letters.
    2) There is very little free space (bytes). And I do not know if we can enlarge "Alone.exe" file? I added 40 bytes at the end of these file. Game did not crash... But IDA did not take into account the word I had added at the end of these "Alone.exe" file.
    Game:
    DontGo

    I opened a post for this game:
    "Don't go alone", Translation in French
     
  13. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    195
    Error, sorry.
     
  1. На этом сайте используются файлы cookie, чтобы персонализировать содержимое, хранить Ваши предпочтения и держать Вас авторизованным в системе, если Вы зарегистрировались.
    Продолжая пользоваться данным сайтом, Вы соглашаетесь на использование нами Ваших файлов cookie.
    Скрыть объявление