1. Друзья, в это тяжёлое и непонятное для всех нас время мы просим вас воздержаться от любых упоминаний политики на форуме, - этим ситуации не поможешь, а только возникнут ненужные ссоры и обиды. Это касается также шуток и юмора на тему конфликта. Пусть войны будут только виртуальными, а политики решают разногласия дипломатическим путём. С уважением, администрация Old-Games.RU.

    Скрыть объявление
  2. Если Вы видите это сообщение, значит, вы ещё не зарегистрировались на нашем форуме.

    Зарегистрируйтесь, если вы хотите принять участие в обсуждениях. Перед регистрацией примите к сведению:
    1. Не регистрируйтесь с никами типа asdfdadhgd, 354621 и тому подобными, не несущими смысловой нагрузки (ник должен быть читаемым!): такие пользователи будут сразу заблокированы!
    2. Не регистрируйте больше одной учётной записи. Если у вас возникли проблемы при регистрации, то вы можете воспользоваться формой обратной связи внизу страницы.
    3. Регистрируйтесь с реально существующими E-mail адресами, иначе вы не сможете завершить регистрацию.
    4. Обязательно ознакомьтесь с правилами поведения на нашем форуме, чтобы избежать дальнейших конфликтов и непонимания.
    С уважением, администрация форума Old-Games.RU
    Скрыть объявление

French translation of Captive

Тема в разделе "International Zone", создана пользователем hrvg54, 23 ноя 2022.

  1. oFF_rus .

    oFF_rus

    Хелпер

    Регистрация:
    25 фев 2007
    Сообщения:
    2.149
    Fix

    Код:
    CAPPO.EXE
    00007182: 08 04
     
    hrvg54 нравится это.
  2. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    195
    It is excellent. :good:
    --- добавлено 22 янв 2023, предыдущее сообщение размещено: 22 янв 2023 ---
    Do you think there are other bugs you can fix?
     
  3. oFF_rus .

    oFF_rus

    Хелпер

    Регистрация:
    25 фев 2007
    Сообщения:
    2.149
  4. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    195
    What bugs?
     
  5. oFF_rus .

    oFF_rus

    Хелпер

    Регистрация:
    25 фев 2007
    Сообщения:
    2.149
    Can you upload savegame with ladder where monsters will be killed? Savegame where they are not killed you already provided, but I need second one to compare and find the cause of the bug.
     
  6. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    195
    Yes, but it may take a long time... Because this bug is random.
    --- добавлено 22 янв 2023, предыдущее сообщение размещено: 22 янв 2023 ---
    Save 0 is quite complicated because there is another bug. See video. Go right and go down when the two enemies block the third enemy under the ladder.
    Save 1, it is easier.. Just go down... Hoping you have this bug... I have this bug in this place.
    bug 100

    I will look tomorrow for other places easier to see this bug.
     
  7. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    195
    Hi,

    Here are two other saves:
    saves_1
     
  8. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    195
    Here are two saves:
    CAPTIVE9.SAV with ladder
    CAPTIVE2.SAV no ladder
    saves_2
     
  9. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    195
    Hi,

    Here are two other saves:
    saves_10

    It is hard to find the right place. The bug is random.
    I will try to find other places.
     
  10. oFF_rus .

    oFF_rus

    Хелпер

    Регистрация:
    25 фев 2007
    Сообщения:
    2.149
    Can you find the ladder where every time you try to kill monster you will succeed? You already gave me saves where player can't kill monsters with ladder and now I need saves where ladder kill is garanteed.
     
  11. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    195
    Hi,
    Yes, I will search.
     
  12. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    195
    I think there are no "good" places or "bad" places. Because it is random.
    The 'bad' place becomes a 'good' place when loading a save and vice-versa.

    saves11

    CAPTIVE0.SAV: Random
    CAPTIVE6.SAV: Same time as the CAPTIVE7.SAV save: 2 ennemies, 1 visible enemy and 1 invisible enemy because it is crushed (embedded in the other enemy). Leave some time and the enemy will become visible.
    CAPTIVE7.SAV: Same time as the CAPTIVE6.SAV save: 3 enemies visible, because 1 enemy has arrived.

    I continue to search.
     
  13. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    195
    Hi,

    I loaded this save three times and the enemy got crushed each time.

    saves 12
     
  14. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    195
    Hi,

    I am giving up. It is too difficult to find good places. It is too random.
    You have done miracles on this game.
    I think you did your best for this game.
     
    Последнее редактирование: 3 фев 2023
  15. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    195
    Hi,

    I send you two more saves:
    saves 20

    Do you think this bug can be fixed?
     
  16. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    195
    Hi,

    I send you two more saves:
    saves_21

    CAPTIVE3.SAV... The enemy is trapped below. Just drop down to crush the enemy.
     
  17. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    195
    Hi,

    There is a bug. The enemy is in the wall and it is impossible to kill him.
    There are 4 saves. (north, east, south and west).

    There is another bug, but I do not think it is fixable. At mission 118 and planet 08, there is a door to the right as you enter base, but there is no panel to open this door in VGA version.
    There is this panel in the EGA version, but it is very far and at the lower level. I have never seen this.
    In the VGA folder. "CAPTIVE0.SAV" save is the start of the base. We see that there are small changes compared to the EGA version.
    "CAPTIVE1.SAV" save is where the codes panel should be. Screenshot "code 1"


    In the EGA folder (we can play in VGA). "CAPTIVE0.SAV" save is the start of the base. We see that there are small changes compared to the VGA version.
    "CAPTIVE1.SAV" save is where the codes panel is, but not in VGA version. Screenshot "code 0"

    Save:
    save captive
     

    Вложения:

    • code 0.png
      code 0.png
      Размер файла:
      59,2 КБ
      Просмотров:
      39
    • code 1.png
      code 1.png
      Размер файла:
      58,5 КБ
      Просмотров:
      47
  18. oFF_rus .

    oFF_rus

    Хелпер

    Регистрация:
    25 фев 2007
    Сообщения:
    2.149
    Fix ladder instant kill sometimes not working

    Код:
    CAPPO.EXE
    00008E12: 55 33
    00008E13: 8A D2
    00008E14: 44 8A
    00008E15: 01 44
    00008E16: 24 01
    00008E17: 0F 24
    00008E18: 51 0F
    00008E19: 8B 51
    00008E1A: 0E 8B
    00008E1B: 68 0E
    00008E1C: 5E 68
    00008E1D: E8 5E
    00008E1E: 2A E8
    00008E1F: 09 29
    00008E20: 59 09
    00008E21: 78 59
    00008E22: 03 78
    00008E23: E8 03
    00008E24: DD E8
    00008E25: 02 DC
    00008E26: 5D 02
    
     
    Uka и hrvg54 нравится это.
  19. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    195
    Hi,

    How are you?
    It is excellent !! :good:
    You do miracles... :worthy:

    I found an bug and another big bug.
    save captive
    1) There is an enemy in the wall. It is impossible to kill him. I send you 4 saves with 4 different locations (south, north, east and west).
    2) There is no door code on right when you enter the station in VGA mode.
    There is the code in the EGA mode, but it is very far. But, the code is there. (see screenshot and save). I do not think this bug can be fixed.

    I thank you for your help.
     

    Вложения:

    • code 0.png
      code 0.png
      Размер файла:
      59,2 КБ
      Просмотров:
      32
    • code 1.png
      code 1.png
      Размер файла:
      58,5 КБ
      Просмотров:
      36
    Последнее редактирование: 15 май 2023
  20. oFF_rus .

    oFF_rus

    Хелпер

    Регистрация:
    25 фев 2007
    Сообщения:
    2.149
    It is a bug of map generator, listed on site Captive - Bugs :

    I added additional check for solid wall before elevator to map generator's encounter creation routine. Now map generator can't create encounter in a wall in front of elevator doors and will create this encounter in a next suitable place (more info on "suitable places" here: MapGen - Encounters ). But it means that all encounter starting with encounter from solid wall in front of elevator will appear on next suitalble place.

    Before patch:
    Код:
    ...
    Hovver   -2- (.1D.0F.) .00. Str(.F2A5.) Arm(.91.) Skl(66.)
                           .00. Str(.024E.) Arm(.90.) Skl(65.)
    Dog      -4- (.0E.1B.) .00. Str(.543A.) Arm(.13.) Skl(33.)
                           .00. Str(.41AB.) Arm(.12.) Skl(35.)
                           .00. Str(.57C3.) Arm(.12.) Skl(32.)
                           .00. Str(.6D3C.) Arm(.12.) Skl(35.)
    Gunner   -1- (.27.1C.) .00. Str(.4C28.) Arm(.04.) Skl(A1.)
    Gobot    -9- (.2A.00.) .00. Str(.89AE.) Arm(.30.) Skl(28.)
                           .00. Str(.4E5D.) Arm(.32.) Skl(2A.)
                           .00. Str(.5390.) Arm(.33.) Skl(28.)
                           .00. Str(.7E12.) Arm(.30.) Skl(29.)
                           .00. Str(.52B4.) Arm(.30.) Skl(29.)
                           .00. Str(.5D1C.) Arm(.33.) Skl(28.)
                           .00. Str(.66D8.) Arm(.30.) Skl(2A.)
                           .00. Str(.5B63.) Arm(.30.) Skl(2B.)
                           .00. Str(.7033.) Arm(.32.) Skl(29.)
    DwarfGob -1- (.0D.04.) .00. Str(.0EDC.) Arm(.77.) Skl(33.)
    DwarfAli -1- (.2D.19.) .00. Str(.402B.) Arm(.A8.) Skl(53.)
    ...
    
    After patch:
    Код:
    ...
    Hovver   -2- (.1D.0F.) .00. Str(.F2A5.) Arm(.91.) Skl(66.)
                           .00. Str(.024E.) Arm(.90.) Skl(65.)
    Dog      -4- (.0E.1B.) .00. Str(.543A.) Arm(.13.) Skl(33.)
                           .00. Str(.41AB.) Arm(.12.) Skl(35.)
                           .00. Str(.57C3.) Arm(.12.) Skl(32.)
                           .00. Str(.6D3C.) Arm(.12.) Skl(35.)
    Gunner   -1- (.2A.00.) .00. Str(.4C28.) Arm(.04.) Skl(A1.)
    Gobot    -9- (.0D.04.) .00. Str(.89AE.) Arm(.30.) Skl(28.)
                           .00. Str(.4E5D.) Arm(.32.) Skl(2A.)
                           .00. Str(.5390.) Arm(.33.) Skl(28.)
                           .00. Str(.7E12.) Arm(.30.) Skl(29.)
                           .00. Str(.52B4.) Arm(.30.) Skl(29.)
                           .00. Str(.5D1C.) Arm(.33.) Skl(28.)
                           .00. Str(.66D8.) Arm(.30.) Skl(2A.)
                           .00. Str(.5B63.) Arm(.30.) Skl(2B.)
                           .00. Str(.7033.) Arm(.32.) Skl(29.)
    DwarfGob -1- (.2D.19.) .00. Str(.0EDC.) Arm(.77.) Skl(33.)
    DwarfAli -1- (.0A.1B.) .00. Str(.402B.) Arm(.A8.) Skl(53.)
    ...
    
    Gunner at 27:1C (there is solid wall at these coordinates in your savegame) moved to 2A:00, 9 Gobots from 2A:00 moved to 0D:04 and so on.

    Also it will slightly change list of items available on level (probably because its generator uses the same pseudorandom sequence and after skipping one "suitable place" items are generated from different part of this sequence).

    On Levels without encounters in solid walls in front of elevator doors nothing will be changed.

    New file is attached to this post.

    You'll have to start new mission for changes to work.
     

    Вложения:

    • GM.ZIP
      Размер файла:
      9,3 КБ
      Просмотров:
      11
    Последнее редактирование: 4 июн 2023
    hrvg54 и Uka нравится это.
  1. На этом сайте используются файлы cookie, чтобы персонализировать содержимое, хранить Ваши предпочтения и держать Вас авторизованным в системе, если Вы зарегистрировались.
    Продолжая пользоваться данным сайтом, Вы соглашаетесь на использование нами Ваших файлов cookie.
    Скрыть объявление